جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • جامعه
  • شماره خبر: 9608397
  • 1 بهمن 1398
  • 10:42
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
هزار واحد مسکن مهر فاقد متقاضی در شمال استان داریم

سرپرست اداره‌کل راه و شهرسازی استان:

هزار واحد مسکن مهر فاقد متقاضی در شمال استان داریم

سرپرست اداره‌کل راه و شهرسازی استان کرمان گفت: 1900 واحد مسکن مهر باقی مانده که تا پایان سال باید تعیین تکلیف شوند تا شاهد پایان واگذاری مسکن مهر باشیم.

به گزارش کرمان‌شهرآن‌لاین، علی حاجی‌زاده در جلسۀ شورای مسکن استان کرمان افزود: در شمال استان کرمان بیش از ۲۵ هزار و ۵۰۰ واحد مسکن مهر به‌طور رسمی افتتاح و تحویل متقاضیان شده است.
وی با بیان اینکه تا امروز و در آخرین سفر ریاست جمهوری هزار و ۱۰ واحد مسکن مهر مورد بهره‌برداری قرار گرفت، افزود: از هفت‌ هزار واحد باقی‌ماندۀ مسکن مهر شمال استان کرمان، بخشی پروندۀ قضایی دارند که در حال رسیدگی است.
سرپرست اداره‌کل راه و شهرسازی استان کرمان خاطرنشان کرد: هزار واحد مسکن مهر فاقد متقاضی در شمال استان داریم که با توجه به شیوه‌نامۀ ابلاغی وزارت راه و شهرسازی تعیین تکلیف در حال انجام است.
وی بیان کرد: 1900 واحد مسکن مهر باقی مانده که تا پایان سال باید تعیین تکلیف شوند تا شاهد پایان واگذاری مسکن مهر باشیم.

سرپرست اداره‌کل راه و شهرسازی استان کرمان یادآور شد: در شمال استان ساخت 3500 واحد مسکن مهر را در قالب ۳۰ پروژه به‌صورت تفاهم‌نامۀ سه‌جانبه داشته‌ایم که در حال حاضر پنج پروژه غیرفعال است.
حاجی‌زاده با اشاره به افزایش قیمت‌ها و مابه‌التفاوت پرداختی گفت: در تبصرۀ هشت قانون بودجه 1500 میلیارد تومان برای تکمیل بخش‌های مختلف مسکن مهر در نظر گرفته شده و مادۀ چهار این آیین‌نامه اجازه می‌دهد از محل فروش عرصه‌ی مسکن مهر استان، منابع را به سمت تکمیل واحدها ببریم که این موضوع را پیگیری می‌کنیم.
وی با اشاره به طرح اقدام ملی مسکن گفت: استان کرمان به‌عنوان پایلوت، اقدامات اولیه را از مهرماه امسال شروع کرده و حدود ۱۰ هزار نفر ثبت‌نام کرده‌اند که در مرحلۀ پالایش است.
سرپرست اداره‌کل راه و شهرسازی استان کرمان افزود: برای ساخت مسکن در طرح اقدام ملی ۱۷ قطعه زمین را برای ۱۷ پروژۀ مشارکتی فراهم کردیم که چهار پروژه در حال عقد قرارداد است.
حاجی‌زاده بیان کرد: در راستای تفاهم‌نامه‌های ملی ساخت مسکن، از قبیل ستاد اجرایی فرمان امام، وزارت کار، وزارت دفاع و … نیز اقداماتی صورت گرفته و ستاد اجرایی فرمان امام برای هزار واحد در کرمان و ۵۰۰ واحد در سیرجان اقداماتی انجام داده است.
سیدمصطفی آیت‌اللهی‌موسوی، معاون عمرانی استاندار کرمان نیز در این جلسه به مصوبۀ جلسۀ قبل شورا مبنی بر تبدیل پروژۀ ۱۹۲ واحدی بهزیستی به تعاونی خودمالک توسط ادارۀ کار اشاره کرد و گفت: مصوبۀ جلسۀ قبل باید به سمت اجرایی شدن برود و دستگاه‌های اجرایی دست به کار شوند.
براساس این گزارش در این جلسه مصوب شد مابه‌التفاوت نرخ قبلی و کارشناسی، از محل تسهیلات بانکی و فروش اراضی مسکن مهر انجام شود.

فهیمه رضاقلی

15.6371