جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • شورا و شهر
  • شماره خبر: 9608153
  • 2 آبان 1398
  • 14:03
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
هشت دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان حمل‌و‌نقل عمومی کرمان اضافه شد

صبح امروز طی مراسمی؛

هشت دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان حمل‌و‌نقل عمومی کرمان اضافه شد

هشت دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان حمل‌و‌نقل عمومی شهر کرمان اضافه شد.

به گزارش کرمان‌شهرآن‌لاین، شهردار کرمان در آیین رونمایی از این تعداد اتوبوس بازسازی‌شده که رییس و برخی از اعضای شورای اسلامی شهر و برخی از مدیران شهرداری کرمان حضور داشتند، گفت: اگر می‌خواهیم شهرها آلودگی و آلایندگی نداشته باشند و هزینۀ کمتری در زمینۀ اجرای پروژه‌های عمرانی به شهر تحمیل شود، باید سیستم حمل‌و‌نقل عمومیِ فعال و کارآمد داشته باشیم.

سیدمهران عالم‌زاده افزود: نمی‌توانیم پیش از این‌که حمل‌و‌نقل عمومی را آماده کرده باشیم، از مردم بخواهیم با خودروی شخصی به خیابان‌ها نیایند.

وی هم‌چنین با اشاره به نوسازی 21 اتوبوس طی 14 ماه گذشته گفت: در شرایط فعلی خرید اتوبوس نو، غیرممکن است؛ بنابراین، ارتقای اتوبوس‌هایی که در توقف‌گاه اتوبوسرانی متوقف شده بودند، در دستور کار قرار گرفت.

عالم‌زاده افزود: با ورود این تعداد اتوبوس به ناوگان حمل‌و‌نقل عمومی کرمان، حدود نیمی از اتوبوس‌های متعلق به اتوبوسرانی کرمان نوسازی و اتوبوس‌های فرسوده از چرخۀ حمل‌و‌نقل عمومی خارج شد.

شهردار کرمان با بیان این‌که اجرای دو پروژۀ عمرانی یعنی پل باغ‌ملی و زیرگذر آزادی همراه با تملک املاک محدودۀ آن‌ها 260 میلیارد تومان برای مردم کرمان هزینه داشته است، تصریح کرد: با این مبلغ امکان تأمین 520 دستگاه اتوبوس برای شهر کرمان فراهم بود.

وی اظهار امیدواری کرد با ظرفیتی که امسال دولت در بودجه ایجاد کرده، امکان خرید تعدادی اتوبوس و یا مینی‌بوس برای ارتقای حمل‌و‌نقل عمومی شهر کرمان به‌وجود آید.

محمد فرشاد، رییس شورای اسلامی شهر کرمان هم در این آیین ضمن تشکر از شهردار کرمان، سایر مدیران شهرداری و به‌ویژه مدیرعامل و کارکنان سازمان حمل‌و‌نقل بار و مسافر شهرداری کرمان گفت: نوسازی این تعداد اتوبوس که از مدل بالایی هم برخوردار بودند، قابل تحسین است.

وی اظهار امیدواری کرد شرایط کشور به‌گونه‌ای رقم بخورد که این‌گونه زحمات و خلاقیت‌ها، نتایج بهتری برای مردم به ارمغان آورد و شاهد امکاناتی بهتر در حمل‌و‌نقل عمومی برای شهروندان باشیم.

عبدالهادی طاهری، مدیرعامل سازمان حمل‌و‌نقل بار و مسافر شهرداری هم در این آیین با بیان این‌که این تعداد اتوبوس به‌دلیل مشکلات فنی در توقف‌گاه اتوبوسرانی متوقف شده بودند، گفت: این تعداد اتوبوس از نظر شکل ظاهری، از زیباترین اتوبوس‌های سازمان هستند.

وی افزود: با نوسازی 21 دستگاه اتوبوس جدید که 13 دستگاه در اسفندماه سال گذشته و 8 دستگاه هم امروز رونمایی شد، میانگین عمر ناوگان اتوبوسرانی کرمان که 17 سال بود، حدود چهار سال کاهش یافت.

طاهری هم‌چنین بیان کرد: برای نوسازی 21 ردستگاه اتوبوس، حدود 750 میلیون تومان هزینه شده است.

0