جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • ورزش
  • شماره خبر: 9607325
  • 13 آذر 1397
  • 11:02
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
ورزشکاران معلول الگوی دیگران‌اند

استاندار کرمان:

ورزشکاران معلول الگوی دیگران‌اند

استاندار کرمان از ورزش‌کاران معلول و جانباز افتخارآفرین در مسابقات جاکارتا تجلیل کرد.

به گزارش پایگاه خبری کرمان‌آن‌لاین، استاندار کرمان در مراسم تجلیل از ورزش‌کاران معلول و جانباز افتخارآفرین در مسابقات جاکارتا گفت: با توجه به سهم چهاردرصدی جمعیت استان کرمان از جمعیت کشور، ورزش‌کاران جانباز و معلول این استان در عرصه‌های آسیایی و بین‌المللی، سهم 10 درصدی را به خود اختصاص داده‌اند و این موضوع نشان‌دهنده‌ فعالیت بسیار خوب ورزشکاران جانباز و معلول این استان دارد.
محمدجواد فدائی افزود: افراد معلول توانسته‌اند برای کشور و استان افتخارآفرینی کنند و این نشان می‌دهد که با تلاش و کوشش می‌توان به موفقیت رسید.
وی گفت: باید بر اساس اولویت‌ها از امکانات دولتی برای حمایت از ورزش و ورزش‌کاران استفاده کرد و در کنار آن باید به ظرفیت بنگاه‌های اقتصادی استان نیز توجه کرد.
وی بر مناسب سازی فضای جامعه برای معلولان از سوی سازمان‌ها و موسسات نیز تاکید و خاطرنشان کرد: برای تحقق هر چه بهتر این موضوع باید پیشنهادات مشخص کارشناسی شده و قابل اجرا را ارائه  کرد.
مدیرکل بهزیستی استان کرمان نیز در این مراسم با بیان این‌که  55 هزار و 11 معلول در این استان مستمری دریافت می‌کنند، گفت: با احتساب افرادی که به صورت موردی از بهزیستی خدمات می‌گیرند، 17 هزار معلول در استان کرمان وجود دارد.
صادق زاده یادآور شد: معلولان پنج و نیم درصد جمعیت استان کرمان را شامل می‌شوند.
وی با تاکید بر این مطلب که معلولان استعدادهای بسیار بزرگی دارند و باید به توانمندسازی آن‌ها توجه ویژه‌ای شود، بیان کرد: باید تلاش کرد که فرهنگ توجه به معلولان در جامعه و در بین ادارات‌، نهادها و سازمان‌ها، ایجاد شده و توسعه یابد.
وی خاطرنشان کرد: سال گذشته حدود یک میلیارد تومان برای ورزش معلولان در استان کرمان هزینه شده است و این رقم‌ها را با افتخار اختصاص می‌دهیم زیرا ورزشکاران معلول و جانباز استان، شایستگی‌های بسیار زیادی دارند.
مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان نیز با بیان این‌که دید مدیریت اجرائی استان کرمان به حوزه ورزش بسیار گسترده است، ادامه داد: در صدد استفاده از کمک‌های بنگاه‌های اقتصادی برای حمایت از ورزش قهرمانی هستیم تا بر اساس اولویت‌ها بتوان از این کمک‌ها استفاده کرد.
محمدتقی امیری خراسانی افزود: از سال گذشته بر اساس سند توسعه ورزش استان، قهرمانی در مسابقات آسیایی و پارااسیایی هدف گذاری شده بود.
وی، هدفمند کردن بودجه‌های ورزشی استان را از اهداف اداره کل ورزش و جوانان استان کرمان ذکر کرد و ادامه داد: زورخانه بین‌المللی و پیست دوچرخه سواری استان کرمان نیز با حضور وزیر ورزش و جوانان افتتاح خواهد شد.
وی یادآور شد: استان کرمان 10 درصد ورزش‌کاران کشور در بازی‌های آسیایی جاکارتا را داشته  که 9 نفر مدال کسب کرده‌اند.
رئیس هیات ورزشی معلولان و جانبازان استان کرمان نیز گفت: هم اکنون ورزش‌کاران معلول و جانباز استان کرمان در حال آماده شدن برای بازی‌های 2020 توکیو هستند.
مهدی نخعی افزود: مهم‌ترین بحث حمایت از ورزش معلولان و جانبازان به ویژه در بخش قهرمانی است که در این رابطه لازم است برای این ورزش، حامیان مالی مشخص شود.

15.6293