شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • ورزش
  • شماره خبر: 9608246
  • 13 آذر 1398
  • 14:04
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
پروژه جنگ داخلی را با هوشیاری سرکوب کنیم

پروژه جنگ داخلی را با هوشیاری سرکوب کنیم

سعید قرایی - در روزهایی که همه کرمان مزه شیرین سه امتیازهای اخیر را زیردندان خود مزه می‌کنند و از چشیدن آن حسابی کیفور می‌شوند تا ردای مدعی را بر دوش خود ببینند، رقیبان مس نه فقط در داخل زمین که در خارج از آن نیز آرام نمی‌نشینند و برای ایجاد سد در برابر نتایج خوب تیم از همه آجرهای خود استفاده می‌کنند... و از همین رو به همان اندازه که این روزها هوشیاری مس در زمین بازی باید چند برابر شود، همه مس باید مراقب تحرکات دشمنانه بیرون از زمین بازی هم باشد.

به هرحال مس رسما وارد جرگه مدعیان شده است و تداوم این موضوع می‌تواند عرصه را برای خیلی از رقیبان و آن‌هایی که دوست ندارند مس را در این‌جای جدول ببینند، تنگ  و آن‌ها را برای دور کردن مس از مسیر موفقیت خود وادار به هر فعالیتی خواهد کرد.
شاید خیلی غیرمنتظره نباشد حالا که مس را رسما در جمع تیم‌های بالای جدول می‌بینیم، عرصه رقابت دیگری برای این تیم و همه عوامل فعال در آن باز شده باشد و آن وارد کردن مس به مسائل روانی و حاشیه‌ای باشد و این تلاشی است که اگر انتظار نداشته باشیم رقیبان و البته آن‌هایی که هدف مشترکی در دیدن شادی هواداران و همه کرمانی‌ها ندارند، در این عرصه ورود نکنند، شاید کمی بیش از حد خوشبینانه باشد.
این موضوع تجربه سال‌های قبل کرمانی‌هاست که هر زمان در فصول قبل هم تیم خود را در بالای جدول می‌دیدند، ناگهان موجی عظیم از حواشی چه بیرون از کرمان و چه از درون آن را به سمت تیم خود روان می‌دیدند تا تمرکز فکری آن‌ها را برهم بزند و این موضوع فقط منوط به امسال نیست و حالا با رسیدن مس به رده‌های بالای باید منتظر این عمل شوم تکراری باشیم.
قطعا این نیروهای سیاه و عوامل حاشیه‌ساز در مرحله اول با قرار دادن کرمانی‌ها و عوامل تیم در برابر هم فعالیت خود را آغاز می‌کنند چراکه به خوبی می‌دانند جنگ داخلی خیلی راحت‌تر می‌تواند اتحاد یک شهر و یک تیم را برهم بریزد . برای این موضوع قطعا سناریوهای خاص خود را هم همانند سال‌های گذشته خواهند داشت. جنگ داخلی در کرمان و بدنه مجموعه مس از این حیث برای آن‌ها سود بخش‌تر خواهد بود که ایجاد یک جنگ حاشیه‌ای خارجی، شاید کرمانی‌ها را متحدتر و مستحکم‌تر در برابر آن‌ها کند و از همین رو آن‌ها تمام توان و سناریوی خود را برای ایجاد جنگ داخلی در هفته‌های پیش رو به کار خواهند بست.
بازهم جای تاکید دارد که این صحبت به واسطه تجربه چهار سال اخیر است و در چهار سال گذشته هر زمان تیم فوتبال مس با نتایج خوب به جرگه مدعیان وارد شد، با سناریوسازی‌هایی که عمدتا کرمانی‌ها و عوامل تیم مس را در برابر هم قرار داد، کاملا مسیر و تمرکز تیم را به حاشیه کشید و مس در هفته‌هایی که می‌بایست فکر خود را کاملا معطوف به نتیجه کند، درگیر مسائلی غیر بود که از آن‌ها به‌عنوان خودزنی یاد می‌شد...
امیدواریم که در این فصل رقیبان و بدخواهان مس این شیوه ناجوانمردانه را کنار گذاشته باشند که البته بسیار بعید است از همین رو، قبل از دچار شدن به این موضوعات باید همه عوامل و آن‌هایی که زیر پرچم مس قرار دارند و همه آن‌هایی که هدف مشترکی جز موفقیت تیم این فصل ندارند کاملا هوشیار باشند که این سناریو به هرحال برای مس ریخته می‌شود و افرادی به خصوص در خارج از کرمان برای این موضوع برنامه دارند که هوشیاری چند برابری همه عوامل تیم را می‌طلبد که بازی این سناریوها را نخورند و آن‌ را نیز برهم بزنند و تمرکز همه مس جز برروی کسب نتیجه به هم نخورد و بلافاصله برابر کسانی که از روزنه‌های مشخص به دنبال ایجاد این حاشیه‌سازی‌ها هستند، با واکنش سریع همه عوامل مس روبرو شوند تا پروژه ایجاد جنگ داخلی در مس به سرعت با شکست مواجه شود.

0