جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • جامعه
  • شماره خبر: 9608442
  • 6 بهمن 1398
  • 16:27
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
کرمان رتبۀ نخست کشور را در مدارس شبانه‌روزی دارد

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان:

کرمان رتبۀ نخست کشور را در مدارس شبانه‌روزی دارد

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: کرمان رتبۀ نخست کشور را در مدارس شبانه‌روزی دارد.

به گزارش کرمان‌شهرآن‌لاین، احمد اسکندری‌نسب روز یکشنبه در گردهمایی معاونان و کارشناسان آموزش متوسطۀ کرمان که با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش برگزار شد، افزود: کرمان رتبۀ نخست کشور را در مدارس شبانه‌روزی دارد و در راستای توسعۀ عدالت آموزشی در اکثر نقاط استان برای پوشش تحصیلی دانش‌آموزان عشایر و روستایی ۲۲۰ مدرسۀ شبانه‌روزی ساخته شده که بیش از ۳۲ هزار و ۷۰۰ دانش‌آموز در این مدارس مشغول به تحصیل هستند.

وی بیان کرد: تعداد دانش‌آموزان در بیش از ۳۰ درصد مدارس دورۀ متوسطه در استان کمتر از حد نرمال است اما به‌دلیل بُعد مسافت، امکان تجمیع این مدارس وجود ندارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان خاطرنشان کرد: حدود ۳۵ هزار فرهنگی پیش‌کسوت و بازنشسته در کرمان حضور دارند که بیشتر این افراد در امر تدریس با آموزش و پرورش همکاری دارند.

اسکندری‌نسب افزود: در برخی نقاط استان به فرهنگیان پیش‌کسوت به‌خصوص به آقایان، فراخوان داده‌ایم و برای جبران کمبود معلم از همکاری آنها استفاده می‌کنیم.

وی تصریح کرد: به دلیل محدودیت‌هایی که داشتیم، امسال در حوزۀ ابتدایی نیز از پیش‌کسوتان کمک گرفته‌ایم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان بیان کرد: در استان کرمان ۳۲ منطقۀ آموزشی، ۷۷۰۰ مدرسه، ۳۱ هزار کلاس درس و ۶۵۴ هزار دانش‌آموز داریم و ۴۴ هزار همکار فرهنگی، کار تعلیم و تربیت این دانش‌آموزان را به عهده دارند.

اسکندری‌نسب خاطرنشان کرد: از ۶۵۳ هزار دانش‌آموز استان کرمان بیش از ۲۵۰ هزار نفر در دورۀ متوسطه مشغول به تحصیل هستند.

وی بیان کرد: ۱۶ منطقۀ کمتر توسعه‌یافته در استان کرمان داریم که در شرق و جنوب استان واقع هستند و در سیل اخیر نیز تعدادی از مدارس ما در جنوب و شرق استان آسیب دیده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان یادآور شد: بر اساس بیانیۀ گام دوم انقلاب در آموزش و پرورش استان کرمان، تکریم معلم، مدیریت منابع و مدرسۀ پویا را در دستور کار قرار داده‌ایم و معیشت کارکنان نیز مورد توجه است.

اسکندری‌نسب با اشاره به مشارکت خیران مدرسه‌ساز و مدرسه‌یار در استان کرمان گفت: با همکاری خیران مدرسه‌یار سالانه برای بیش از ۴۰۰ هزار دانش‌آموز لوازم‌التحریر، کتب درسی، پوشاک، بسته‌های مناسب و تغذیه توزیع می‌شود.

وی گفت: بیش از 2500 کلاس درس از ابتدای دولت یازدهم توسط خیران مدرسه‌ساز در استان ساخته شده و طی هفتۀ اخیر و در قالب پویش ایران من، خیران، ساخت صد مدرسه در کرمان را متقبل شدند که اکثر آنها در جنوب و شرق استان و نیز در شهر کرمان ساخته خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به کمبود فضای آموزشی در استان گفت: در حال حاضر 1171 کلاس درس با بیش از ۳۵ نفر دانش‌آموز به‌ویژه در شهر کرمان داریم و حتی کلاس ۴۸ نفره نیز داریم.

0