جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • جامعه
  • شماره خبر: 9605858
  • 21 آذر 1396
  • 10:45
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
کمیته امداد در بحث اشتغال جلوتر از سایر دستگاه‌ها است

‍نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان:

کمیته امداد در بحث اشتغال جلوتر از سایر دستگاه‌ها است

شغل‌هایی که کمیته امداد ایجاد می‌کند کارشناسی شده است و به دلیل نظارت مستمر این نهاد بر طرح‌های اشتغال، طرح‌های این نهاد با شکست مواجه نمی‌شوند.

به گزارش کرمان شهر آنلاین، مدیرکل کمیته امداد استان کرمان و جمعی از کارکنان کمیته امداد این استان با نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه جدید کرمان دیدار کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه کرمان در این دیدار با اشاره به این‌که اقدام کمیته امداد درزمینه‌ی توانمندسازی خانوارهای تحت حمایت اقدامی مهم و ارزشمند است، گفت: کمیته امداد در بحث اشتغال در سطح کشور از سایر دستگاه‌های مربوطه جلوتر است.

یحیی صادقی، مدیرکل کمیته امداد استان کرمان نیز در این دیدار بابیان اینکه 90 هزار خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان کرمان قرار دارند، گفت: 70 هزار خانوار از این تعداد خانوار تحت حمایت مستمری‌بگیر هستند.

وی سیاست و هدف اصلی کمیته امداد را توانمندسازی خانوارهای تحت حمایت دانست و بیان کرد: بر اساس استعداد سنجی‌های انجام‌شده بیش از ۶۰ درصد خانوارهای تحت حمایت کمیته امداد استان کرمان توانایی انجام کار رادارند.

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان گفت: کمیته امداد موظف است سالانه ۱۰ درصد از جمعیت تحت حمایت را توانمند و از چرخه‌ی حمایت خارج کند و بر این اساس  جشن توانمندسازی دو هزار و 452 خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان کرمان برگزار و این خانوارها از تحت حمایت این نهاد خارج شدند.

وی افزود: سه هزار و 513 شغل بااعتباری بیش از 53 میلیارد تومان در هشت‌ماهه نخست امسال توسط کمیته امداد استان کرمان ایجادشده است و پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال هفت هزار شغل توسط این نهاد در استان کرمان ایجاد شود.

صادقی بر توانمندسازی فرهنگی خانوارهای تحت حمایت نیز اشاره کرد و گفت: به‌منظور توانمندسازی فرهنگی خانوارهای تحت حمایت اقدامات خوبی در حوزه فرهنگی توسط این نهاد انجام‌شده است.

زهرا نجفی

0