جمعه 27 تیر 1404
  • شورا و شهر
  • شماره خبر: 9612711
  • 26 تیر 1404
  • 17:05
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
ضرورت تقویت نیروهای موجود به‌جای جذب نیروی جدید

شهردار کرمان تأکید کرد:

ضرورت تقویت نیروهای موجود به‌جای جذب نیروی جدید

شهردار کرمان، گفت: ارتقای عملکرد با اضافه‌کردن نیرو و فربه‌کردن سازمان، ارزش ندارد؛ باید نیروهای موجود را مدیریت کرده و برای آنها کار تعریف کنیم.

به گزارش کرنا، محسن تویسرکانی، بیست‌وششم تیرماه، در بازدید از سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل‌ونقل شهرداری کرمان که به‌همراه معاونان و مدیران شهرداری انجام شد، ضمن تشکر از مدیریت و اقدامات خوب این سازمان، افزود: معیار ما برای عملکرد موفق در حوزه شهری، بازخوردی است که از شهر می‌گیریم؛ در حال حاضر، کمتر معبری را می‌بینیم که فاقد خط‌کشی باشد و در حوزه تابلوها و علائم ترافیکی هم به همین ترتیب، عملکرد سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل‌ونقل شهرداری خوب بوده است.

وی با تأکید بر اینکه هنوز جا برای کار در سطح شهر زیاد است، خاطرنشان کرد: تعویض تابلوهایی که انعکاس نور ندارند، به‌ویژه تابلوهای بالاسری باید انجام شود.

شهردار کرمان، افزود: ایستگاه‌های شارژ سریع خودروهای الکتریکی باید در کوتاه‌ترین زمان احداث شود.

تویسرکانی، با اشاره به لزوم ادامه‌یافتن خط‌کشی دوجزئی در معابر سطح شهر با توجه به ماندگاری بالاتر این نوع خط‌کشی، بر اجرای هرچه سریع‌تر طرح دوچرخه اشتراکی، تأکید کرد.

وی بیان کرد: هماهنگی‌های لازم برای احداث پارک ترافیک در بخشی از بوستان مادر، انجام شود.

شهردار کرمان، یادآور شد: از روز اول عهد بستم که نه نیروی جدید به شهرداری اضافه شود و نه‌ نیروهای بازنشسته، مجدد به‌کار گرفته شوند.

تویسرکانی، بیان کرد: ارتقای عملکرد با اضافه‌کردن نیرو و فربه‌کردن سازمان ارزش ندارد؛ باید نیروهای موجود را مدیریت کرده و برای آنها کار تعریف کنیم.

وی درخصوص تعیین‌تکلیف مدیریت مرکز پایش تصویری، خاطرنشان کرد: شهرداری در حوزه تجهیز و تقویت پایش تصویری، هزینه زیادی کرده و باید پیگیری‌های لازم برای استفاده از این امکانات در راستای حل مشکلاتی از قبیل ترافیک، آب‌گرفتگی و سدمعبر، انجام شود.

شهردار کرمان، بیان کرد: تعدادی از بیلبوردهای تبلیغاتی باید برای انتشار محتواهای مرتبط با سازمان‌های مختلف شهرداری در اختیار قرار گیرد و با این هدف برنامه‌ریزی شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل‌ونقل شهرداری کرمان نیز در این نشست، درخصوص بالابودن تعداد سفر با خودرو سواری در شهر کرمان هشدار داد و گفت: در مطالعات طرح جامع شهر کرمان، تعداد سفر با خودرو سواری، یک‌ونیم میلیون سفر رصد شده که رقم بالایی است.

وحید خلیفه، افزود: تعداد سفر با خودرو سواری در شهر کرمان، پانزده‌صدم نسبت به باقی شهرهایی که خودرومحوری بالایی دارند، بیشتر بوده که این نشان‌دهنده بزرگی و پراکندگی شهر کرمان و ترجیح شهروندان ما به استفاده از خودرو است.

وی با اشاره به فعالیت سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل‌ونقل شهرداری در دو حوزه فنی و اجرایی و حوزه مطالعات و طراحی، خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۱، خط‌کشی معابر به طول ۴۳۲ کیلومتر انجام شد که در ۱۴۰۳ به ۱۰۳۱ کیلومتر رسید و رکورد سال‌های گذشته را شکست و برای سال‌جاری نیز  ۱۱۰۷ کیلومتر خط‌کشی را در برنامه داریم.

مدیرعامل سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل‌ونقل شهرداری کرمان، با بیان اینکه از سال گذشته خط‌کشی دوجزئی را در دستور کار قرار دادیم، افزود: خط‌کشی دوجزئی، کثیف می‌شود اما پاک نمی‌شود و سه تا هشت سال ماندگاری دارد؛ در حالیکه شیوه خط‌کشی طولی محوری، سه تا شش ماه عمر دارد.

خلیفه، ادامه داد: ۲۳۵ کیلومتر از معابر اصلی شهر کرمان خط‌کشی دوجزئی شده و بیش از ۱۵۰۰ کیلومتر دیگر در معابر اصلی شهر کرمان به خط‌کشی دوجزئی نیاز دارد.

وی خاطرنشان کرد: رنگ‌آمیزی خط عابر پیاده در سال ۱۴۰۳، به میزان ۵۲۰۰ مترمربع انجام شد که برای امسال ۷۳۰۰ مترمربع پیش‌بینی شده است.

مدیرعامل سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل‌ونقل شهرداری کرمان، افزود: سال گذشته، ۱۷۲۸ مترمربع خط عابر ویژه مدارس اجرا شد و هر سال افزایش حدود ۳۰ درصدی در این‌ بخش داریم.

خلیفه، با اشاره به نصب و اصلاح تابلوهای انتظامی و راهنمایی و جایگزینی تابلوهای کامپوزیت به‌جای تابلوهای فلزی، یادآور شد: پیش از این، تابلوهای انتظامی، فلزی بودند که به‌راحتی سرقت می‌شد و بعد از یک مدت، دید شب آنها از بین می‌رفت، اما تابلوهای کامپوزیت قابلیت سرقت ندارند و ماندگاری و دید شب آنها بالاست.

وی افزود: برای سال‌جاری تعویض تعداد ۵۹۷۹ تابلوی فلزی با تابلوی کامپوزیت پیش‌بینی شده و تاکنون در ۲۱ معبر تعویض انجام شده و تا پایان سال به هدف‌گذاری خواهیم رسید.

مدیرعامل سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل‌ونقل شهرداری کرمان، به رنگ‌آمیزی پایه‌چراغ‌ها، نصب فانوس‌های فرماندهی، نصب گل‌میخ و نصب تابلوهای بالاسری، به‌عنوان سایر اقدامات این سازمان اشاره کرد.

خلیفه، همچنین به برخی اقدامات این سازمان که برای نخستین‌بار انجام شده، اشاره و خاطرنشان کرد: برای اولین‌بار در شهر کرمان هوشمندسازی تقاطع‌ها آغاز شده و تاکنون، ۲۳ تقاطع چراغ‌دار هوشمند شده‌اند.

وی، افزود: اجرای طرح بزرگ ایمن‌سازی دماغه‌های تقاطع‌ها و جزایر ایمنی شامل ۲۰۰ دماغه برای نخستین‌بار در سال ۱۴۰۳ انجام شد.

مدیرعامل سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل‌ونقل شهرداری کرمان، ادامه داد: احداث اولین جایگاه شارژ خودروهای الکتریکی در پارکینگ شهرداری کرمان شامل سه ایستگاه شارژ سریع در حال انجام است.

خلیفه، خاطرنشان کرد: اجرای طرح پارک ویژه افراد دارای معلولیت در بیش از ۲۰ فضای شهری اجرا شده و امسال هم ۴۵ مورد اضافه می‌شود؛ همچنین خط‌کشی ابتکاری ایستگاهای تاکسی توسط این سازمان انجام شده است.

وی اظهار داشت: چراغ هشداردهنده دفنی قبل از ۲۸ سرعتکاه نصب و اجرا شده و ۱۰ مورد هم اصلاح شده است.

مدیرعامل سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل‌ونقل شهرداری کرمان، به برخی اقدامات در دستور کار سازمان، ازجمله ایمن‌سازی کامل ۵۰ معبر، نصب تابلوهای راهنمای مسیر، ادامه طرح خط‌کشی محوری دوجزئی و اجرای طرح فضای پارک ویژه افراد دارای معلولیت در سطح شهر، اشاره کرد.

خلیفه، افزود: تجهیز ۲۰ تقاطع چراغ‌دار به دستگاه  UPS، اجرای فاز نخست طرح پارک حاشیه‌ای، طرح اجرای خط‌کشی پیاده‌گذر ویژه ۱۰۰ مدرسه، اجرای چراغ‌های دفنی هشداردهنده برای حداقل ۲۰ سرعتکاه و مطالعات جامع حمل‌ونقل شهر کرمان و حومه، از دیگر اقدامات در حال انجام سازمان است.

وی، خاطرنشان کرد: سال گذشته ۹۷ درصد بودجه سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل‌ونقل شهرداری کرمان محقق شد.

0