عضو هیأت علمی و رییس مرکز مطالعات محیطی شهر و روستای دانشگاه آزاد کرمان، تأکید کرد: ساختِ تقاطع غیرهمسطح در سهراهی «سیلو» برای تکمیل رینگ بزرگراهی شهر و روانکردن ترافیک در مسیر جنوب به شمال شهر، اولویت دارد.
به گزارش کرنا، مریم فدایی قطبی، تکمیل رینگ بزرگراهی را یک اصل لازم و از ملزومات روانسازی ترافیک شهر کرمان دانست و با بیان اینکه هرگونه گره ترافیکی در این مسیر، یک نقطه ضعف بزرگ است، گفت: بنابراین، ساختِ تقاطع غیرهمسطح در سهراه «سیلو» برای انتقال ترافیک از بزرگراه «یادگار امام» به امتداد بزرگراه «آیتالله خامنهای» ضرورت دارد.
وی، افزود: با این اقدام، رینگ بزرگراهی کامل میشود و این پروژه یکی از اولویتهای مهم شهر کرمان است.
فدایی قطبی، با اشاره به اینکه در زمانهای پرترافیک و کمترافیک شهر کرمان، تجمع زیادی در این نقطه داریم، ادامه داد: انتقال و حرکت خودروها بیشتر از سمت غرب است و سهراه «سیلو» در مسیر «جنوب به غرب» و «جنوب به شمال»، نقش مهمی بهویژه در قسمت غربی بزرگراه، در مسیر حرکت خودروها دارد؛ به همین دلیل، اجرای این پروژه و رفع گره ترافیکی در این مسير حائز اهمیت است.
وی، اجرای تقاطع در سهراه «سیلو» را از سهراه «شرفآباد» مهمتر دانست و در این مورد، گفت: اجرای تقاطع غیرهمسطح در سهراهی «شرفآباد»، در واقع یک انتقال موضعی محسوب میشود و هدف از ساخت آن، دسترسی یک نقطه خارج از شهر به شهر بوده است؛ بنابراین، اجرای پروژه ترافیکی در این سهراه، حتی به ضرورت سهراهی «سیلو» نبوده است.
عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان، افزود: سهراهی «سیلو» در درواقع انقطاع شبکه بزرگراهی شهر کرمان است و اتصال باید ایجاد شود.
وی، همچنین در توضیح ضرورت اجرای تقاطع غیرهمسطح در سهراهی «شهید نیکزاد»، گفت: بهدلیل اینکه فاصله بین تقاطع «سیلو» و پل چهاراه «بازرگانی»، کمتر از پنج کیلومتر است، وجود سه تقاطع غیرهمسطح لازم نیست و باید یک تقاطع بسته شود؛ بنابراین، تقاطع «شهید نیکزاد» باید به سهراه تبدیل شود و از این طريق دسترسی مستقیم «شرق به غرب» و «غرب به شرق» در این نقطه محدود شود و بار ترافیکی این تقاطع، به سهراه «سیلو» و پل «بازرگانی» انتقال داده شود.
فدایی قطبی، ادامه داد: درصورتی که تقاطعی در سهراه «سیلو» طراحی شود که حرکت لازم را تأمین کند و نقصی در تأمین حرکتهای سهراه «سیلو» نداشته باشد، ضرورتی برای ایجاد تقاطع در چهاراه «شهید نیکزاد» نیست.
وی، با بیان اینکه بهتر است بار ترافیکی تقاطع «شهید نیکزاد» و حرکت خودروها از سمت «شرق به غرب» به دو تقاطع دیگر که در فاصله محدود در دوطرف این تقاطع قرار گرفتهاند، انتقال یابد، گفت: البته این موضوع به بررسی بیشتری ازسوی متخصصان ترافیک نیاز دارد و درصورتی که متخصصان، ظرفیت تقاطع «سیلو» را بهگونهای برنامهریزی کنند که قدرت انتقال و تأمین حرکت خودروها از سمت شهرک «شهید مطهری» به سمت شهر در همین ساختار تأمین شود، به اجرای یک تقاطع دیگر و تحمیل هزینه به شهر نیاز نیست.
عضو هیأت علمی و رییس مرکز مطالعات محیطی شهر و روستای دانشگاه آزاد کرمان، بیان کرد: البته ایجاد تقاطع در سهراهی «سیلو» برای تکمیل رینگ بزرگراهی شهر و روانکردن ترافیک در مسیر جنوب به شمال شهر اولویت دارد.