پنج شنبه 29 شهریور 1403
  • شورا و شهر
  • شماره خبر: 9611926
  • 24 شهریور 1403
  • 12:55
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
اجرای تقاطع غیرهمسطح «شهید زنگی‌آبادی» از مصادیق مشارکت برای آبادانی شهر است

شهردار کرمان:

اجرای تقاطع غیرهمسطح «شهید زنگی‌آبادی» از مصادیق مشارکت برای آبادانی شهر است

شهردار کرمان، در بازدید از پروژه تقاطع غیرهمسطح «شهید حاج‌یونس زنگی‌آبادی» گفت: اجرای این پروژه از مصادیق مشارکت برای آبادانی شهر است و به‌رغم محدودیت‌هایی که در تردد ایجاد کرده، شهروندان چون پیشرفت کار را می‌بینند، دشواری‌ها را تحمل می‌کنند.

به گزارش کرنا، محسن تویسرکانی، در جلسه‌ای که در حاشیۀ بازدید از پروژه تقاطع غیرهمسطح «شهید حاج‌یونس زنگی‌آبادی» و با حضور رییس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای اسلامی شهر کرمان، مدیرعامل شرکت «جهاد نصر کرمان»، معاون حمل‌ونقل و امور زیربنایی شهردار و مدیرعامل سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل‌ونقل شهرداری کرمان، برگزار شد، ضمن خداقوت به دست‌اندرکاران این پروژه، افزود: خوشبختانه روند اجرای پروژۀ تقاطع غیرهمسطح «شهید حاج‌یونس زنگی‌آبادی» نمود پیدا کرده و به‌رغم محدودیت‌های زیادی که در عبور و مرور ایجاد کرده، شهروندان چون پیشرفت کار را می‌بینند، این دشواری‌ها را تحمل می‌کنند.

وی، انجام کارهای مشارکتی را در مسیر آبادانی شهر بسیار موثر دانست و اظهار داشت: شرکت «جهاد نصر» نشان داد که می‌تواند نقشی بسزا و به‌هنگام در آبادانی شهر کرمان داشته باشد.

شهردار کرمان، با بیان اینکه برای بازکردن گره‌های ترافیکی شهر کرمان، پروژه‌های دیگری هم در نظر داریم، یادآور شد: وجود معارض‌ در پروژه‌های عمرانی، طبیعی است و برای رفع برخی معارض‌ها در تقاطع غیرهمسطح «شهید حاج‌یونس زنگی‌آبادی» وارد عمل شدیم و خوشبختانه دستگاه‌های خدمت‌رسان هم به‌خاطر آبادانی شهر مشارکت کردند.

تویسرکانی، از بازدید هفتگی از این پروژه، و برگزاری دو جلسه در هر ماه، برای بررسی روند اجرا و پیشرفت آن خبر داد و اظهار داشت: این بازدیدها و جلسات، برای انگیزه‌بخشی به مجریان پروژه و رفع مشکلات و موانع آن است.

وی، با قدردانی از پیگیری‌های شرکت «جهاد نصر»، گفت: امیدوارم این پروژه، به‌عنوان نمونه‌ای از همدلی، کام مردم را شیرین کند.

 

نگرانی ما مشکل ترافیک است که با تعریض کنارگذر کم می‌شود

رییس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای اسلامی شهر کرمان هم، با تشکر از تلاش‌های همۀ دست‌اندرکاران پروژه، بیان کرد: این پروژه، جزو معدود پروژه‌هایی است که پیمانکار، کارفرما و مشاور، همزمان در حال فعالیت جدی هستند؛ شهرداری هم در زمینۀ مالی خوش‌حساب بوده‌ است.

منصور ایرانمنش افزود: تنها نگرانی ما در زمینۀ مشکل ترافیک است که با تعریض کنارگذر، قبل از ابتدای مهرماه و شروع سال تحصیلی جدید، مشکل ترافیک کم خواهد شد.

 

امیدواریم تا دو هفته آینده نصب تیرهای فلزی عرشۀ پل آغاز شود

عباس حسن‌زاده، مدیرعامل شرکت «جهاد نصر» کرمان نیز بیان کرد: از شهردار کرمان، اعضای شورای اسلامی شهر، معاونان شهردار و همۀ دست اندرکاران این پروژه، تشکر می‌کنم و امیدوارم بتوانیم طبق قولی که دادیم، پروژه را پیش ببریم و تا دو هفته آینده، نصب تیرهای فلزی عرشۀ پل آغاز شود.

 

کل سرشمع‌ها اجرا شده است

کریمی، مدیرعامل شرکت پیمانکار پروژۀ تقاطع غیرهمسطح «شهید حاج‌یونس زنگی‌آبادی» نیز، با بیان اینکه سعی کردیم طبق برنامه پیش برویم، خاطرنشان کرد: دوربرگردان «شرف‌آباد» به سمت خیابان «شهید آیت‌الله رئیسی» ظرف دو روز آینده اجرا می‌شود.

پیمانکار پروژۀ تقاطع غیرهمسطح «شهید حاج‌یونس زنگی‌آبادی» هم، افزود: تاکنون، ۶۷ درصد عملیات بتن‌ریزی و ۷۵ درصد عملیات آرماتوربندی این پروژه انجام شده، و تقریباً کل سرشمع‌ها اجرا شده است و در مرحله بعد، اجرای سرستون‌ها آغاز می‌شود.

کریمی، یادآور شد: تیرهای فلزی عرشۀ پل با کیفیت و استاندارد لازم، در حال ساخت است و سعی می‌کنیم نصب آنها طبق تعهد، تا دهم آبان‌ماه به پایان برسد.

 

با افزایش گروه‌های کاری سرعت اجرا بالا خواهد رفت

محمد منتظر، مدیر کنترل پروژه شهرداری کرمان نیز گفت: تاکنون، بیشتر کار زیرسطحی و برای رفع معارض‌ها بوده و از این پس، با افزایش تعداد گروه‌های کاری (اکیپ‌ها) و اجرا در دو شیفت، سرعت کار، بالا خواهد رفت.

0