پنج شنبه 29 شهریور 1403
  • شورا و شهر
  • شماره خبر: 9611919
  • 20 شهریور 1403
  • 17:26
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
نصب ۱۵ سردیس از شهدا و مفاخر کرمان در سطح

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرمان خبر داد:

نصب ۱۵ سردیس از شهدا و مفاخر کرمان در سطح

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرمان، از نصب ۱۵ سردیس از شهدا و مفاخر کرمان، در سطح شهر خبر داد.

به گزارش کرنا، یدالله علیزاده، با این توضیح که سردیس «شهید آیت‌الله رییسی» که در میدان «شورا» نصب شد، اولین سردیس از این مجموعه است، افزود: همه این سردیس‌ها با سنگ اجرا شده و به‌زودی در سطح شهر نصب خواهند شد.

وی گفت: در ابتدای امسال در کمیته فرهنگی شورای اسلامی شهر کرمان، مصوب شد که برای برگزاری هفتمین رویداد «نوبهار کرمان» برای سال جدید، تمام المان‌ها، کارت‌پستال‌ها، دیوارنگاره‌ها، کارهای حجمی، سفره‌های هفت‌سین و دیگر کارهایی که هر منطقه برای این رویداد انجام می‌دهد، به کمیته فرهنگی شورا ارسال شود و سپس درخصوص آن، از طریق انتشار یک فراخوان عمومی، اطلاع‌رسانی شود.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرمان، ادامه داد: بر همان اساس، قرار است بعد از انتشار فراخوان، ایده‌ها و طرح‌های دریافت‌شده، در کمیته «نوبهار کرمان»، بررسی و پس از تأیید طرح‌ها، آثار منتخب در سطح شهر اجرا شود.

وی، از دیگر اقدامات این سازمان به اجرای پنجمین رویداد سمپوزیوم مجسمه «سنگ و آهن» اشاره کرد و گفت: این رویداد نیز، در کمیته فرهنگی شورای اسلامی شهر مصوب شده و جزییات آن در حال برنامه‌ریزی است. 

علیزاده، از دعوت از هنرمندان بین‌المللی به این رویداد نیز خبر داد و اظهار داشت: همچنین امسال به مناسبت عید سعید غدیر، در نشست با شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر، تصمیم گرفته شد به ۲۵۰ مسجد شهر کرمان، بسته‌هایی شامل کتیبه، پارچه رنگی و ریسه اهدا کنیم تا معابر اطراف این مساجد، در عید غدیر، که بزرگ‌ترین عید شیعیان است، آذین‌بندی شود.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرمان، ادامه داد: به مناسبت محرم نیز، تعداد زیادی ریسه و پرچم‌های مشکی برای مناطق شهر تهیه و در سطح شهر نصب شد.

وی، از جداره‌سازی‌ معابر، به‌عنوان یکی دیگر از فعالیت‌های سازمان متبوعش، نام برد و خاطرنشان کرد: از سال گذشته، بازسازی و زیباسازی جداره‌‌‌های بزرگراه «آیت‌الله خامنه‌ای(مدظله)»، با کمک کادر امانی شهرداری کرمان و همکاری شهرداری منطقه یک، با سیمان و کاه‌گل، اجرا شد.

علیزاده، از رنگ‌آمیزی دیوارها و پل‌های شهر در امسال نیز خبر داد و افزود: در این راستا، اولین پل در بلوار «جمهوری‌اسلامی»، در ورودی خیابان «همتی‌فر»، رنگ‌آمیزی شد و برای رنگ‌آمیزی تمام پل‌های عابر پیاده در شهر. با یک پیمانکار قرارداد امضا شده است.

وی از جمع‌آوری تعدادی از المان‌های مشکل‌دار سطح شهر خبر داد و گفت: تلاش داریم شهر را از زواید بصری و آلودگی‌های ناشی از آن تعداد و تابلوهای اصناف که خلاف مقررات نصب شده‌، پاکسازی کنیم.

15.6258